תאונות, לצערנו, מתרחשות מדי יום ואם נקלעתם לאחת – חשוב מאוד שתדעו מהו סדר הפעולות בו עליכם לנקוט כדי שתקבלו את מה שמגיע לכם מהביטוח ותוכלו לחזור לשגרת החיים בהקדם האפשרי.
ראשית כל במקרה של תאונה יש לוודא שאף אחד או אחת לא נפגעו. רק לאחר מכן תוכלו להמשיך בסדר הפעולות,
ללא צורך במעורבות משטרה או אמבולנס. אם יש נפגעי גוף אין להזיז את הרכב.
1. תיעוד: חשוב לפנות את אזור התאונה כדי לא להפריע לתנועה. רגע לפי קחו את הסמארטפון וצלמו את הרכב מכל הכיוונים.
לאחר שתזיזו את הרכב תוכלו להתפנות לצלם את הפגיעות מקרוב יותר ובנחת.
2. עדים: כדאי לשאול אם הם מוכנים למסור את פרטי ההתקשרות שלהם כדי לסייע בתביעה.
הם לא מחויבים להעיד (בוודאי אם אין נפגעים) או להעניק פרטים.
3. רישום: בצעו רישום של כל מה שאתם זוכרים ורואים – נתיב הנסיעה, כל פרט על אזור התאונה (כתובת, מספר כביד וכו')
תמרורים, מהירות הנסיעה, מה נדמה שגרם לתאונה. פרטי הרכבים הנוספים המעורבים (סוג צבע מספר רישוי…).
4. החלפת פרטי נהגים: שם, טלפון, מסמכים אישיים: ת.ז., רישיון נהיגה, שם חברת הביטוח, פרטי סוכן הביטוח ומספר הפוליסה.
אם השם הנקוב בפוליסה שונה משם הנהג בקשו את פרטי ההתקשרות עם המבוטח הנקוב בפוליסה.
5. התקשרות עם חברת הביטוח/ סוכן הביטוח: בשלב זה אם הרכב זקוק לגרר הזמינו גרר.
6. אם החלטתם להגיש תביעה קבלו הנחיות מסוכן הביטוח או מחברת הביטוח.
בדקו את נתוני הפוליסה, השתתפות עצמית, רכב חלופי, מוסך פרטי או בהסדר.
7. תביעת צד ג: אם בכוונתכם לתבוע את צד ג' בעבור הפגיעה ברכבכם, תקבלו מחברת הביטוח הסבר מפורט על התהליך,
כולל מכתב "אי הגשת תביעה", המאשר כי אינכם מגישים תביעת ביטוח רכב לחברת הביטוח שלכם.
חידוש ביטוח לאחר תביעה:
עלות הפרמיה לכל ביטוח רכב תלויה בפרמטרים שונים, אחד מהם נקרא עבר ביטוחי – זהו תיעוד התביעות שלכם לביטוח רכב בשלוש השנים שקודמות לחידוש הנוכחי. בעת תאונה קלה עם פגיעות קלות, שעלותן מתקרבת לדמי ההשתתפות העצמית שלכם, כדאי לעשות חושבים ולהימנע מתביעת הביטוח וזאת כדי להימנע מעליה במחיר הפרמיה בעת חידוש הביטוח.
והכי חשוב! בכל סוג של תאונה, חשוב מאוד לתקשר עם חברת הביטוח/סוכן הביטוח שלכם ולנהל את הטיפול בתביעה כדי שתוכלו לשוב לשגרה בהקדם האפשרי.